HPK

mesothelioma survival rates,structured settlement annuity companies,mesothelioma attorneys california,structured settlements annuities,structured settlement buyer,mesothelioma suit,mesothelioma claim,small business administration sba,structured settlement purchasers,wisconsin mesothelioma attorney,houston tx auto insurance,mesotheliama,mesothelioma lawyer virginia,seattle mesothelioma lawyer,selling my structured settlement,mesothelioma attorney illinois,selling annuity,mesothelioma trial attorney,injury lawyer houston tx,baltimore mesothelioma attorneys,mesothelioma care,mesothelioma lawyer texas,structered settlement,houston motorcycle accident lawyer,p0135 honda civic 2004,structured settlement investments,mesothelioma lawyer dallas,caraccidentlawyer,structured settlemen,houston mesothelioma attorney,structured settlement sell,new york mesothelioma law firm,cash out structured settlement,mesothelioma lawyer chicago,lawsuit mesothelioma,truck accident attorney los angeles,asbestos exposure lawyers,mesothelioma cases,emergency response plan ppt,support.peachtree.com,structured settlement quote,semi truck accident lawyers,auto accident attorney Torrance,mesothelioma lawyer asbestos cancer lawsuit,mesothelioma lawyers san diego,asbestos mesothelioma lawsuit,buying structured settlements,mesothelioma attorney assistance,tennessee mesothelioma lawyer,earthlink business internet,meso lawyer,tucson car accident attorney,accident attorney orange county,mesothelioma litigation,mesothelioma settlements amounts,mesothelioma law firms,new mexico mesothelioma lawyer,accident attorneys orange county,mesothelioma lawsuit,personal injury accident lawyer,purchase structured settlements,firm law mesothelioma,car accident lawyers los angeles,mesothelioma attorneys,structured settlement company,auto accident lawyer san francisco,mesotheolima,los angeles motorcycle accident lawyer,mesothelioma attorney florida,broward county dui lawyer,state of california car insurance,selling a structured settlement,best accident attorneys,accident attorney san bernardino,mesothelioma ct,hughes net business,california motorcycle accident lawyer,mesothelioma help,washington mesothelioma attorney,best mesothelioma lawyers,diagnosed with mesothelioma,motorcycle accident attorney chicago,structured settlement need cash now,mesothelioma settlement amounts,motorcycle accident attorney sacramento,alcohol rehab center in florida,fast cash for house,car accident lawyer michigan,maritime lawyer houston,mesothelioma personal injury lawyers,personal injury attorney ocala fl,business voice mail service,california mesothelioma attorney,offshore accident lawyer,buy structured settlements,philadelphia mesothelioma lawyer,selling structured settlement,workplace accident attorney,illinois mesothelioma lawyer

Menu Navigasi

Suami Ceraik̷an Aku Sebab Aku PemaIas. Masa Mula2 Kahwin 2 Atau 3 Hari Je Aku BerIakon Rajin

 


Aku ina. Aku baru bercerrai talak satu seminggu lepas. Aku baru je berumur 22 tahun. Punca aku cerrai sbb bekas suami aku cuurang. Tapi aku tak salahkan dia. Dia stresss tgk aku yang pemalas. Tak jalankan tanggungjawab.

Betul, bila dah crai ni. Aku muhasabah balik. Siapa boleh tahan dgn bini mcm aku? Bygkan masa anak dara. Bangun tido lambat, masak tak reti, kerja tgk korea, main handphone je. Kemas rumah,jarang2 sek


Masa bercinta. Mmg seronok lah. Sweet2 je jumpa . Dating. Msg2 fon. Kita nampak tu adalah lakonan. Bila dah kawin . Episode yg bermula adalah tanggungjawab.

Masa mula2 kawin. Boleh lah aku hip0krit. Rajin masa 2 3 hari. Sbb menjadi pemalas dah jadi satu kebiasaan kan. So lama2 habit lama tu terserlah masa kawin.

Mungkin kat situ suami aku stress, baik bela biawak kan. Kat situ bermulalah episod dia cari perempuan lain. Katanya lebih matang. Bertanggungjawab.

Dulu, aku nak sgt kawin. Sbb masa bercinta sweet2. Ingat kawin nak halalkan hubungan. Betul kata tulisan Adnin Rosli dalam tarbiah sentap.

Niat kawin kalau setakat nak “halalkan” tak cukup. Perkara pertama mesti kerana Allah dan kene tau kahwin adalah amanah.

Pesan aku, buat wanita2 di luar sana. Yg pemalas mcm aku. Berubahlah. Bnda malas ni bukan boleh berubah sekelip mata. Didiklah diri dari skrg supaya buang sifat malas.

Jadilah wanita yg serba boleh. Bukan hidup hanya bermalas2 malasan lps tu bercinta tanpa fikir bnyak tanggungjawab dalam hidup in future.

Plus, bila fikir balik. Laki aku craikan aku sbb bnda2 mcm ni padahal usia mahligai kami baru masuk setahun. Dah tak tahan.

Kesian mak ayah aku selama ni bela aku yg pemalas. Maaf mak ayah. Lepas ni aku akan cuba jadi anak yg bertanggungjawab.

Doakan aku kuat. Aku syg dia. Tapi dia ada perempuan lain. Doakan aku jumpa org yg baik. Aku nak berubah. Tapi aku nak berubah untuk mak ayah dan Allah dulu.

Kawin? Nanti2 nantilah buat masa ni. Aku nak kutip ilmu. Supaya bila dah kawin nanti ada ilmu nak didik anak. Supaya tak jadi mcm aku.

Buat lelaki. Kahwini perempuan bukan sbb kecantikan je. Cantik tak reti buat keje tak ada makna. Mcm aku (eh cantik ke? Hehhe) sbb tu org zaman dulu kalau kawin dari A-Z dia siasat pasaangan tu dari jiran2 sebelah, kawan2 saudara mara. Bukan main sapu je nak kawin.

Semoga perkhawinan adalah satu ibadah . Bukan kerana nfsu. Kita nak melahirkan generasi hebat. Kalau takde ilmu .kawin. keluarlah generasi2 baru yg sampah . Mcm aku.

Kisah ke 2 lebih mendebarkan, baca perkongsian di bawah

Assalam semua pembaca, saya kenal suami dari wechat satu ketika dulu. Perkenalan kami trus bawa ke alam perkahwinan. Sebelum berkahwin. saya agak jaga iktilad dengan dia. jual mahal utk vide0 call.

Call dan berdating dan selepas kahwin baru saya taw yang kepatuhan saya dekat Allah untuk menjaga pergaulan tu. dia khianati.. dia pasang girl sorg habuan video call.

Call jmpa dan sebagainya.. smpaikan lepas kawin pon still berhubung atas dasar kawan tapi saya memang tak boleh trima


Lagi 1. kami pasaangan pjj.. bukan atas kehendak saya. Tapi kehendak suami. tapi saya turutkan saja sebab taat konon.. lagi sedih saya jumpa wasap dia dengan perempuan2 lain.

Bersayang2 berabang2. skit hati memang lah.. saya pon tanya dia. Macam biasa lah. dia mintak maaf nangis2 malu sbgainya.. saya ada tex pomppuan2 tu.

Dan dorang pon sbnarnya bukan jenis daring2 rampas laki orang punya stail. jenis humble.. nerd. Dan dorg mintak maaf betul2 dekat saya.

Saya pon takdalah maaki hamun. sebab saya tahu. suami saya yang mulakan dulu. dorg tu biasalah pompuan. mudah cair…

Lepas insiden tu. hubungan kami bahagia. indah ja. sampai satu hr saya sengaja geledah hp dia.. bukak2. ermm. rupanya dia masih berhubung ng pmpuan yang saya cakap nerd humble dan sbgainya.

Dan saya pon tanya dia.. hmpir lepas crai suami saya dekat saya cuma sebab pmpuan tu aja dan saya pon ada teks pmpuan tu. dia ckap dia mintak maaf lah apa la.

Tak nk gnggu lagi la. doa yang baik2 sja la. saya pon ya ya ja lah. n semalam. walaupun saya n suami still pjj. tapi saya tahu..


Bagikan ke Facebook

Artikel Terkait

Tidak ada artikel lain dengan kategori serupa.